مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 12:352022-12-21سياسي

برداشت بی رویه استان های همجوار قزوین از آب


نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد برداشت بی رویه آب در استان های زنجان و گیلان هستیم، گفت: این برداشت باعث ایجاد ریزگردها در قزوین می شود.

- فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی معادن برای استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه شاهد برداشت بی رویه آب در استان های زنجان و گیلان هستیم که آسیب این اقدام در ایجاد ریزگردها و کم آبی شدید استان قزوین قابل مشاهده است اظهار کرد: باید تذکر قانونی به این استان ها برای رعایت حق آبه استان قزوین داده شود.

وی افزود: متأسفانه کم آبی شدید از یک سو و برداشت بی حساب از منابع آبی موجب هجوم ریزگردها در دشت الله آباد، آبیک، طارم، تاکستان و بویین زهرا شده، لذا باید برنامه راهبردی مقابله با کانون ریزگردها در استان نوشته و برای آن بودجه ملی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم تلاش های صورت گرفته همچنان استان قزوین در حوزه آبخیزداری جز ضعیف ترین بودجه ها محسوب می شود.

وی عنوان کرد: همچنین اگر برای حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در منطقه طارم فکری نشود این منطقه به خاطر کم آبی شدید از بین خواهد رفت و مردم آن مجبور به مهاجرت خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بی رویه استان های همجوار قزوین از آب

برداشت بی رویه استان های همجوار قزوین از آب