مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-21بين الملل

سفیر مکزیک از پرو اخراج شد


با اعلام مکزیک در ارائه پناهندگی به خانواده رییس جمهوری برکنار شده پرو، دولت لیما اعلام کرد که سفیر مکزیک عنصر نامطلوب است و به وی دستور داد تا ظرف 72 ساعت این کشور را ترک کند.

- با اعلام مکزیک در ارائه پناهندگی به خانواده رییس جمهوری برکنار شده پرو، دولت لیما اعلام کرد که سفیر مکزیک "عنصر نامطلوب" است و به وی دستور داد تا ظرف 72 ساعت این کشور را ترک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه پرو به تحقیقات جنایی از لیلیا پاردس ، همسر پدرو کاستیو، رییس جمهوری برکنار شده این کشور اشاره نکرد.

پاردس و دو فرزندش در سفارت مکزیک در لیما هستند.

دولت پرو گفته که به خانواده رییس جمهوری برکنار شده این کشور اجازه داده تا به مکزیک بروند اما بعدا می تواند از مکزیک درخواست کند که همسر کاستیو را استرداد کند، اگر او در نهایت در پرو با هر گونه اتهامی روبرو شد.

وزارت امور خارجه پرو همچنین در حساب های رسانه های اجتماعی خود اعلام کرد که پابلو مونروی ، سفیر مکزیک در لیما را به دلیل اظهارات مکرر عالی ترین مقام های این کشور درباره اوضاع سیاسی در پرو اخراج می کند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهوری مکزیک گفته بود که برکناری کاستیو پس از تلاش وی برای انحلال کنگره پرو در هفتم دسامبر 2022، ناشایست بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر مکزیک از پرو اخراج شد

سفیر مکزیک از پرو اخراج شد