مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-21اجتماعي

تبعات آلودگی هوا سالها بعد خود را نشان می دهد


معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پیامدهایی که آلودگی هوا بر محیط طبیعی و گونه های گیاهی و جانوری دارد، گفت: تبعات این آلودگی سال ها بعد خود را نشان خواهد داد.

- فرشاد فتاحی در گفت و گو با ایسنا، از آلودگی هوایی که طی چند وقت اخیر بسیاری از شهرهای کشور با آن مواجهند یاد کرد و افزود: این آلودگی ترکیبات متعددی از جمله اکسیدهای گوگرد(ساکس)، اکسیدهای نیتروژن(ناکس) و.

را شامل می شود که پیامدهای خطرناکی به همراه دارد.

وی از اثرات خورندگی این ترکیبات خصوصا اکسیدگوگرد در شرایطی که با باران همراه شود یاد کرد که می تواند باعث بروز باران اسیدی شود و اضافه کرد: اگرچه غلظت این باران اسیدی چندان زیاد نیست، اما پیامدهای فراوانی برای گونه های گیاهی و جانوری دارد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه این آلودگی سطح برگ را در گونه های گیاهی تحت تاثیر قرار داده و فعالیت طبیعی آن که دریافت دی اکسیدکربن و تولید اکسیژن است را دچار صدمه می کند، خاطرنشان کرد: وقتی گیاهان به عنوان اولین حلقه زنجیره غذایی آسیب ببینند، به تدریج سایر حلقه های زنجیره شامل گونه های جانوری گیاهخوار و پس از آن گونه های گوشتخوار کوچک، متوسط و بزرگ نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات آلودگی هوا سالها بعد خود را نشان می دهد

تبعات آلودگی هوا سالها بعد خود را نشان می دهد