مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 09:402022-12-21سياسي

8000 اسب کرد در کرمانشاه داریم/ صنعت اسب زنان و مردان زیادی را شاغل می کند


عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از وجود حدود 45 تا 50 گرایش شغلی در صنعت اسب خبر داد و گفت: باتوجه به وجود هشت هزار اسب کرد در کرمانشاه، صنعت اسب می تواند اشتغالزایی بالایی برای استان به همراه داشته باشد.

- 8000 "اسب کرد" در کرمانشاه داریم/ صنعت اسب زنان و مردان زیادی را شاغل می کند ایسنا/کرمانشاه عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از وجود حدود 45 تا 50 گرایش شغلی در صنعت اسب خبر داد و گفت: باتوجه به وجود هشت هزار اسب کرد در کرمانشاه، صنعت اسب می تواند اشتغالزایی بالایی برای استان به همراه داشته باشد.

دکتر علیرضا عبدالمحمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تدوین پرونده ثبت ملی اسب کرد و تلاش برای ثبت جهانی شدن آن، اظهار کرد: اسب کرد، ریشه ای تاریخی در زندگی مردم کرمانشاه دارد و می توان از منافع اقتصادی و گردشگری آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا، حدود شش تا هفت سال پیش تحولاتی در حوزه اسب کرد رخ داد و مسئولین استانی و دست اندکاران این حوزه روی صنعت اسب کرد متمرکز شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: این نوع نگاه جدید به اسب کرد در زمان یکی از معاونین استاندار پیشین کرمانشاه بوجود آمد که به دنبال این بود تا برای بهره مندی اقتصادی از اسب کرد، زنجیره آن را در استان شکل دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8000 اسب کرد در کرمانشاه داریم/ صنعت اسب زنان و مردان زیادی را شاغل می کند

8000 اسب کرد در کرمانشاه داریم/ صنعت اسب زنان و مردان زیادی را شاغل می کند