مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-21اقتصادي

بسته های تشویقی دولت برای مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد زلزله بم، اظهار داشت: در بافت های فرسوده، 74 هزار هکتار بافت فرسوده، - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مسکن در محدوده بافت فرسوده راهی جز مشارکت با مردم و مردمی سازی نداریم.

گفت: 10 میلیون نفر در مسکن های ناپایدار زندگی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد زلزله بم، اظهار داشت: در بافت های فرسوده، 74 هزار هکتار بافت فرسوده، 59 هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی و 32 هزار هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: قریب به 22 میلیون نفر از جمعیت ایران معادل 20 درصد سطح شهر و 30 درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی هستند.

وی ادامه داد: بیش از 2 میلیون مسکن ناپایدار در بافت فرسوده شناسایی شده و ممکن است در بلایای طبیعی زمینه ایجاد مخاطرات را فراهم کند.

آیینی گفت: از سال 1384 تاکنون 220 هزار واحد مسکونی از بافت فرسوده تخریب شده و 710 هزار مسکن به جای این واحد ها ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسکن در محدوده بافت فرسوده راهی جز مشارکت با مردم و مردمی سازی نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته های تشویقی دولت برای مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده

بسته های تشویقی دولت برای مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده