مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:502022-12-21اقتصادي

اجرای تحقیقات زیستی و بیوشیمی در دانشگاه ها با دستگاه ایرانی طیف سنج نوری


دستگاه طیف سنج نوری تولید شده توسط متخصصان یکی از شرکت های فناور، به منظور بهره برداری در فعالیت های تحقیقاتی، به برخی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور فروخته شده است.

- دستگاه طیف سنج نوری تولید شده توسط متخصصان یکی از شرکت های فناور، به منظور بهره برداری در فعالیت های تحقیقاتی، به برخی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور فروخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس اطلاعات پایگاه نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، تاکنون دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه کاشان، پژوهشگاه مواد و انرژی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه صنعتی شیراز مشتریان دستگاه طیف سنج نوری/فرابنفش مینیاتوری UV/Vis بوده اند.

طیف سنجی UV-Vis به صورت معمول در شیمی تحلیلی برای تعیین کمی مواد مورد آنالیز (آنالیت)، از جمله یون های فلزات واسطه، ترکیبات ارگانیک کانژوگه و ماکرومولکول های زیستی استفاده می شود.

استفاده از پروب های فیبر نوری در دستگاه های طیف سنج نوری کارایی آنها را افزایش داده است.

این پروب ها، راه حل مناسبی را برای اندازه گیری های فوتومتری در حوزه جذب، انعکاس، عبور، رنگ و فلوئورسانس برای گستره وسیعی از مواد ارائه می دهند، به طوری که می توان حتی با اتصال و ترکیب آن ها به یکدیگر مسیر نور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای تحقیقات زیستی و بیوشیمی در دانشگاه ها با دستگاه ایرانی طیف سنج نوری

اجرای تحقیقات زیستی و بیوشیمی در دانشگاه ها با دستگاه ایرانی طیف سنج نوری