مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:452022-12-21اقتصادي

5 بسته تشویقی دولت برای مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مسکن در محدوده بافت فرسوده راهی جز مشارکت با مردم و مردمی سازی نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد آیینی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد زلزله بم، اظهار داشت: در بافت های فرسوده، 74 هزار هکتار بافت فرسوده، 59 هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی و 32 هزار هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: قریب به 22 میلیون نفر از جمعیت ایران معادل 20 درصد سطح شهر و 30 درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی هستند.

وی ادامه داد: بیش از 2 میلیون مسکن ناپایدار در بافت فرسوده شناسایی شده و ممکن است در بلایای طبیعی زمینه ایجاد مخاطرات را فراهم کند.

آیینی گفت: از سال 1384 تاکنون 220 هزار واحد مسکونی از بافت فرسوده تخریب شده و 710 هزار مسکن به جای این واحدها ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسکن در محدوده بافت فرسوده راهی جز مشارکت با مردم و مردمی سازی نداریم.

آیینی گفت: کم توانی مالی و عدم انگیزه دو عامل مانع بازآفرینی شهری است، بنابراین چاره ای جز اینکه بسته جامع تشویقی تدارک ببینیم تا انگیزه را برانگیزیم، نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 بسته تشویقی دولت برای مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده

5 بسته تشویقی دولت برای مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده