مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:302022-12-21ورزشي

تک درنای سیبری ایران در معرض انقراض/ «امید» جاذبه بزرگ حیات وحش


عضو کمیته ثبت پرندگان ایران و یکی از اعضای تیم نجات درنای امید گفت: «امید» تک درنای سیبری ایران جزو مشهورترین پرندگان جهان است و 15 سال است که تنها مهاجرت می کند.

- اهواز- عضو کمیته ثبت پرندگان ایران و یکی از اعضای تیم نجات درنای امید گفت: امید تک درنای سیبری ایران جزو مشهورترین پرندگان جهان است و 15 سال است که تنها مهاجرت می کند.

کرامت حافظی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: درناهای سیبری(Siberian Crane) با نام علمی ( Leucogeranus leucogeranus) یکی از 15 گونه درنای جهان و سه گونه درنای ایران است که در لبه پرتگاه انقراض در فهرست سرخ جهانی در رده حفاظت به شدت در خطر انقراض است و درجه حفاظتی این گونه مانند یوز ایرانی(CR) است؛ آوازه نام امید مانند یوزه ای آسیایی با نام ایران در هم تنیده هستند.

وی افزود: درناهای سیبری در شمال روسیه در سیبری تابستان گذرانی و زادآوری دارند و به سه جمعیت جهانی تقسیم می شوند؛ جمعیت مرکزی که در هند زمستان گذرانی داشته و کاملاً منقرض شده است، جمعیت شرقی که در چین زمستان گذرانی دارد و تعداد آنها رو به کاهش است و جمعیت غربی که تنها بازمانده آن یعنی امید در فریدون کنار مازندران به مدت چهار ماه، هر ساله زمستان گذرانی دارد، امید پنجم آبان ماه سال جاری به تالاب فریدون کنار آمد و هم اکنون در همان منطقه حضور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تک درنای سیبری ایران در معرض انقراض/ «امید» جاذبه بزرگ حیات وحش

تک درنای سیبری ایران در معرض انقراض/ «امید» جاذبه بزرگ حیات وحش