مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-20پزشكي

10هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در کردستان واکسینه شدند


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان از واکسیناسیون 10 هزار قلاده سگ گله و صاحب دار علیه بیماری هاری خبر داد.

- ایسنا/کردستان رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان از واکسیناسیون 10 هزار قلاده سگ گله و صاحب دار علیه بیماری هاری خبر داد.

فرزاد رحمانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سگ عامل بیش از 90 درصد موارد حیوان گزیدگی و انتقال بیماری هاری و مرگ ناشی از آن در انسان است و از شهروندان می خواهیم از نزدیک شدن به سگ های ولگرد و بدون صاحب پرهیز کنند، چرا که بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان ها توسط سگ ها روی می دهد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان واکسیناسیون سگ های صاحب دار و سگ های گله را یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با بیماری هاری دانست.

وی اضافه کرد: طرح واکسیناسیون سگ های صاحب دار و گله علیه بیماری هاری تا پایان سال جاری در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد.

به گفته وی هاری از جمله خطرناک ترین بیماری های عفونی است که متاسفانه 100 درصد مبتلایان جان خود را از دست می دهند و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از مواجهه و ابتلا است.

وی افزود: بیماری هاری از طریق بزاق حیوان مبتلا به این بیماری انتقال می یابد و ویروس از محل گازگرفتگی وارد بدن شده و در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در کردستان واکسینه شدند

10هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در کردستان واکسینه شدند