مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-20اقتصادي

کشت قراردادی در 14 هزار هکتار از اراضی آبی کردستان اجرا شد


 مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت قراردادی در سال زارعی جاری در سطح 14 هزار و 730 هکتار از اراضی آبی استان اجرا شد.

- ایسنا/کردستان  مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت قراردادی در سال زارعی جاری در سطح 14 هزار و 730 هکتار از اراضی آبی استان اجرا شد.

مهدی فتحی، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در قالب کشت قراردادی، امسال در 2 میلیون هکتار از اراضی آبی کشور گندم کشت می شود که سهم کردستان از این میزان 32 هزار و 500 هکتار است و تا کنون 14 هزار و 730 هکتار آن زیر کشت رفته است.

وی افزود: در کشت قراردادی، مطابق توافق بین خریدار و کشاورز، نهاده های تولید از سوی خریدار تامین می شود و در پایان فصل برداشت هزینه های انجام شده از میزان خرید تضمینی کسر می شود.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، بیمه و کود شیمیایی مورد نیاز این میزان اراضی از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی تامین می شود.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: کردستان بعد از استان های البرز، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سطح زیرکشت گندم آبی قراردادی را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی در 14 هزار هکتار از اراضی آبی کردستان اجرا شد

کشت قراردادی در 14 هزار هکتار از اراضی آبی کردستان اجرا شد