مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 21:002022-12-19اقتصادي

2 میلیون دام در گلستان علیه تب برفکی واکسینه می شوند


مرحله دوم طرح واکسیناسیون حدود دو میلیون دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در گلستان علیه تب برفکی رایگان در حال اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی کاووسی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: دو میلیون رأس دام سبک و سنگین در گلستان علیه تب برفکی واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: این طرح در کل استان به صورت رایگان اجرا شده و یک میلیون و 400 هزار دام سبک و 500 هزار دام عشایری که از استان خراسان شمالی و رضوی به استان آمده و همچنین دام های سنگین روستایی و عشایری در برابر این بیماری واکسینه خواهند شد.

وی عنوان کرد: مرحله اول این طرح در اوایل تابستان در استان اجرا شد و مرحله دوم هم اکنون در حال اجرا است و تا 40 روز دیگر ادامه دارد.

کاووسی گفت: واکسیناسیون تب برفکی حداقل دو ماه در سال اجرا شده و گروه های جهادی و نیروهای دامپزشکی در این مسیر به ما کمک می کنند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان توضیح داد که تب برفکی بیماری واگیر و ویروسی خطرناک است که در صورت شیوع، تلفات و خسارات سنگینی وارد می کند.

وی بیان کرد: بی اشتهایی، تب 40 درجه، هاتاول و زخم هایی بر روی نقاط مختلف دام و افسردگی از علامت های برجسته تب برفکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون دام در گلستان علیه تب برفکی واکسینه می شوند

2 میلیون دام در گلستان علیه تب برفکی واکسینه می شوند