مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 16:102022-12-19پزشكي

رایزنی برخی سفرای ایران برای تامین مواد اولیه دارو


مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در ارتباط با وضعیت تامین داروهای بیماران تالاسمی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد پیکان پور، در نشست کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: نیاز دارویی دفروکسامین در سال 1402، 7 میلیون و برای سال 1401 معادل 5 میلیون از انواع تولیدات داخلی و 2 میلیون نیز مربوط به مصرف نمونه خارجی دارو در سال 1401 است و این تعداد برای سال 1402 نیز برآورد شده است.

وی یادآور شد: مصرف نمونه داخلی ماهانه 400 هزار آمپول دفروکسامین است و پیش بینی تا پایان سال یک میلیون و 200 هزار بوده که باید به بازار عرضه شود و موجودی مواد اولیه کشور کفایت لازم را دارد.

پیکان پور افزود: در ارتباط با تأمین داروی تزریقی وارداتی مورد نیاز بیماران تالاسمی هم نشستی با حضور سازمان بهداشت جهانی برگزار شد و مقرر شد بخشی از داروهای تالاسمی و برخی داروهای دیگر از محل اعتبارات برون مرزی در دسترس تأمین شود.

همچنین نشست هایی با حضور معاونت بین الملل وزارت بهداشت و سفیران ایران در برخی کشورها در حال برگزاری است و صحبت های اولیه در مورد واردات مواد اولیه دفروکسامین صورت گرفته و امیدواریم پیگیری ها نتیجه بخش باشد تا بتوان تأمین پایداری را داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی برخی سفرای ایران برای تامین مواد اولیه دارو

رایزنی برخی سفرای ایران برای تامین مواد اولیه دارو