مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 14:062022-12-19اقتصادي

زمان هشدار برای پیشگیری بحران جمعیتی گذشته است/ مسؤولان فوری چاره اندیشی کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، افزایش بی رویه جمعیت پیر در هر کشوری تبعات زیادی از جمله افزایش بار وابستگی سالمندان،کاهش جمعیت درسن کار، کاهش حجم جمعیت درسطح ملی، افزایش نیاز به نیروی کار خارجی و به تبع آن افزایش مشکلات فرهنگی و امنیتی و کاهش رشد اقتصادی و بهره وری را به دنبال دارد.

  برابر تاکیدات مقام معظم رهبری، هم اکنون که نرخ رشد جمعیت در کشور سیر نزولی را تجربه می کند شایسته است مسئولین نظام با اتخاذ تدابیر لازم زمینه تعادل درمیزان تولد را فراهم آورده تا از بروز مشکلات پیش رو که همان پیری جمعیت است جلوگیری به عمل آید.

راهکار جوانی جمعیت متناسب با زیست بوم هر منطقه تدوین شود حجت الاسلام مجتبی صداقت، کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده نیز در این باره به خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: تمدن سازی، خانواده و جمعیت، نقش مردم و حاکمیت در تحول جمعیت از جمله موارد حائز اهمیت در حوزه توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: تبیین قانون جوانی جمعیت، هوشیارسازی بحران جمعیت، تبیین فرآیند حل بحران جمعیت، حقوق و مسئولیت ها، بوم کاوی و بیان مسائل مهم جمعیت را از جمله موارد جدی برای برنامه ریزی و ساماندهی حوزه جمعیت کشور است.

حجت الاسلام صداقت با بیان این که راهکارهای عملیاتی و کارشناسی برای جوانی جمعیت باید متناسب با زیست بوم هر منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان هشدار برای پیشگیری بحران جمعیتی گذشته است/ مسؤولان فوری چاره اندیشی کنند

زمان هشدار برای پیشگیری بحران جمعیتی گذشته است/ مسؤولان فوری چاره اندیشی کنند