مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 08:352022-12-19دانش

کامپوزیت پیشرفته از بقایای درخت نخل خرما تولید شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، حمید زارع حسین آبادی، عضو هیأت علمی گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، - تحقیقات اخیر دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نشان می دهد بقایای درخت نخل خرما را می توان در تهیه کامپوزیت های پیشرفته پایدار و دوستدار محیط زیست به کار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، حمید زارع حسین آبادی، عضو هیأت علمی گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در تحقیقات اخیر خود بر استفاده از بقایای هرس درختان در ساخت کامپوزیت های لیگنوسلولزی متمرکز شده است.

بیوکامپوزیت لایه ای از الیاف بلند نخل و ابریشم استبرق و کامپوزیت تراشه ای پایدار از بقایای نخل خرما از جمله محصولاتی است که به تازگی توسط این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در حوزه کامپوزیت های لیگنوسلولزی ساخته شده است.

حمید زارع می گوید: با توجه به وجود 250 هزار هکتار سطح زیر کشت نخل در کشورمان، میزان بقایای ناشی از هرس سالانه نخیلات به اندازه ای است که قابلیت بهره برداری صنعتی از آن در مقیاس گسترده وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کامپوزیت پیشرفته از بقایای درخت نخل خرما تولید شد

کامپوزیت پیشرفته از بقایای درخت نخل خرما تولید شد