مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 16:152022-12-18بين الملل

کشمکش روس ها و اوکراینی ها بر سر گنجینه های تاریخی ایرانی


گنجینه های بسیار ارزشمندی از اشیاء تاریخی و طلاهای متعلق به سکاها، کوچ نشینان ایرانی تباری که بیش از هزار سال بر اوراسیا تسلط داشتند، به موضوع جدل میان اوکراین و روسیه تبدیل شده است.

- گنجینه های بسیار ارزشمندی از اشیاء تاریخی و طلاهای متعلق به سکاها، کوچ نشینان ایرانی تباری که بیش از هزار سال بر اوراسیا تسلط داشتند، به موضوع جدل میان اوکراین و روسیه تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، سلاح ها و زیورآلات طلایی ارزشمندی که سکاها، از خود به جای گذاشته بودند، در موزه های سراسر منطقه شمال ایران، بویژه اوکراین، نگهداری می شوند.

با این حال، از زمانی که نیروهای روسی در ماه فوریه به اوکراین حمله کردند، بسیاری از این گنجینه های ارزشمند همراه با میلیون ها اثر باستانی دیگر توسط دیگران ضبط شده است.

سکاها، جنگجویان و عشایری ایرانی تبار بودند که تاریخشان به پیش از هخامنشیان باز می گردد و از حدود 800 سال قبل از میلاد و مدت ها پیش از ایجاد مرزهای ملی، برای بیش از 1000 سال بر اوراسیا تسلط داشتند.

سرهی تلیژنکو ، از مؤسسه ملی باستان شناسی کی یف که سرنوشت آثار تاریخی را در این کشور رصد می کند، گفته، پس از وقوع جنگ رخی از موزه ها موفق شدند مجموعه های خود را به موقع به مکان امن منتقل کنند که شامل موزه باستان شناسی اودسا و موزه ای در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشمکش روس ها و اوکراینی ها بر سر گنجینه های تاریخی ایرانی

کشمکش روس ها و اوکراینی ها بر سر گنجینه های تاریخی ایرانی