مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 15:202022-12-18اجتماعي

عدم وجود آنفلوآنزای پرندگان در پی مهاجرت زمستانه به کرمانشاه


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از عدم وجود آنفلوآنزای پرندگان در پی مهاجرت زمستانه به استان کرمانشاه خبر داد.

- احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با آغاز کوچ زمستانی پرندگان مهاجر از سرزمین های سردسیر شمالی به ویژه سیبری به سوی آفریقا و تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در ایران زمستان گذرانی کرده و یا بخشی از زمستان را در ایران می گذرانند وبا توجه به اینکه استان کرمانشاه در کریدور مهاجرت این پرندگان به مناطق جنوبی کشور قرار دارد، هر ساله پذیرای تعداد فراوانی از پرندگان آبزی و کنار آبزی بوده است.

وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که معمولاً در پاییز و زمستان به جان پرندگان اهلی و وحشی می افتد با مهاجرت پرندگان وحشی به مناطق گرمسیر برای زمستان گذرانی تشدید می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمانشاه مانند سنوات گذشته با شروع سرد شدن هوا از اوایل مهر پایش مناطقی که پرندگان مهاجر آن ها را برای اقامت موقت خود انتخاب کرده اند، آغاز کرده و این پایش را تا پایان فصل مهاجرت و خروج این پرندگان ادامه می دهند.

وی عنوان کرد: حاشیه تالاب ها، سراب ها، سدها و رودخانه ها، به شکل مستمر توسط محیط بانان و کارشناسان ادارات محیط زیست شهرستان ها پایش شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم وجود آنفلوآنزای پرندگان در پی مهاجرت زمستانه به کرمانشاه

عدم وجود آنفلوآنزای پرندگان در پی مهاجرت زمستانه به کرمانشاه