مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 14:252022-12-18سياسي

مقوله فرهنگ از باورها و اعتقادات مردم سرچشمه می گیرد


مقوله فرهنگ از سنت ها، روش ها و باورهای مردم سرچشمه می گیرد.

- رشت- رییس کل دادگستری گیلان گفت: مقوله فرهنگ از سنت ها، روش ها و باورهای مردم سرچشمه می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمزه خلیلی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان به مفهوم فرهنگ و شکاف در این حوزه اشاره کرد، اظهار کرد: فرهنگ از سنت ها، باورها، روش ها و اعتقادات مردم تشکیل شده است.

رییس دادگستری کل گیلان فرهنگ را موضوعی زنده عنوان کرد که قابل حرکت است، افزود: اگر شکافی در این حوزه مشاهده شود یعنی نتوانسته ایم فرهنگ را با مفاهیم جدید پالایش و تسهیل کنیم و نسل جدید فاصله می گیرد و در این خصوص مقاومت صورت می گیرد که اکنون با آن مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پیوند وسیعی بین فرهنگ و ساختار آن وجود دارد که قابل تغییر است، گفت: باید ساختارها متناسب با این مفهوم باشد.

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه فرهنگ ما حاوی مفاهیم ارزشی است چون از فرهنگ اسلامی سرچشمه گرفته است، ادامه داد: ما باید امروز به نسل جوان بیشتر توجه کنیم زیرا رفتارها قابل تغییر است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسل جوان ما با مفاهیمی که از طریق فضای مجازی به آن دست پیدا کرده انس گرفته است، اضافه کرد: ذهن ها و نگرش ها با یکدیگر تفاوت دارد و باید ذهن را آماده پذیرش مفاهیم کنیم که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقوله فرهنگ از باورها و اعتقادات مردم سرچشمه می گیرد

مقوله فرهنگ از باورها و اعتقادات مردم سرچشمه می گیرد