مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-18بين الملل

آمریکا مٌهرهای سرقتی را به عراق پس داد


ایالات متحده آمریکا آثار تاریخی که در جریان حمله آمریکا به عراق از موزه ربوده شده بود را به عراق بازگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آرت نیوزپیپر، مقامات دولتی و قضایی نیویورک هفت مُهر متعلق به تمدن بین النهرین و امپراتوری بابل نو را پس از گذشت 20 سال از به سرقت رفتن آن ها از موزه عراق واقع در بغداد، به این کشور بازگرداندند.

این آثار تاریخی پس از آن غارت شدند که نیروهای ایالات متحده آمریکا در سال 2003 به این کشور حمله کرده بودند و فضا برای غارت آثار تاریخی و تخریب موزه ها و محوطه های باستانی در ابعاد گسترده ایجاد شد.

دادگستری منهتن با همکاری بخش تحقیقاتی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا این آثار تاریخی را در جریان مراسمی در 14 دسامبر رونمایی کرد.

این آثار تاریخی شامل چهار مٌهر استوانه ای و سه مٌهر کوچک است که روی آن ها نقش خدایان، انسان، حیوانات و صحنه هایی از عبادت حکاکی شده است.

به گفته یکی از مقامات ایالات متحده آمریکا، این آثار تاریخی که در بحبوحه جنگ توسط سارقان غارت شده اند به 2700 سال پیش از میلاد تعلق دارند و نقش مهمی را در زندگی روزمره مردم آن دوران ایفا می کردند.

این مٌهرهای باستانی مدت کوتاهی پس از این که ربوده شدند به ایالات متحده آمریکا منتقل شدند و در فاصله 2004 تا 2009 بارها در مزایده های آنلاین بین گالری ها جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا مٌهرهای سرقتی را به عراق پس داد

آمریکا مٌهرهای سرقتی را به عراق پس داد