مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 11:452022-12-18سياسي

امام علی (ع) بر سر پیکر عمار یاسر خطاب به ملک الموت چه فرمودند؟


عبادت انجام یک سلسله واجبات در پیشگاه حق و یک سلسله خدمت واجب به خلق است که آن خدمت به خلق نیز امر پروردگار بوده که به صورت احسان، - انفاق، صدقه، زکات و خمس انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه همزمان با ایام فاطمیه در حسینیه همدانی ها به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سخن در عبودیت بود.

عبودیت با عبادت فرق دارد، عبادت انجام یک سلسله واجبات در پیشگاه حق و یک سلسله خدمت واجب به خلق است که آن خدمت به خلق نیز امر پروردگار بوده که به صورت احسان، انفاق، صدقه، زکات و خمس انجام می شود.

وی افزود: اعمالی که خداوند انسان را به انجام آن امر کرده تا در حق دیگران انجام دهد واجب بوده و ترکش معصیت محسوب می شود اما عبودیت به معنای روح تسلیم در برابر پروردگار مهربان عالم است که اگر این روحیه در وجود انسان تقویت و ریشه دار شود در حوادثی که برایش پیش می آید دست از عبادت حق و خدمت به خلق بر نمی دارد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: به عبارت دیگر عبودیت ثابت قدمی، ایستادگی، استقامت و خسته نشدن از عبادت حق و خدمت به خلق است.

انسان مؤمن تا حدودی روحیه عبودیت را در وجود خود حس می کند برای همین در پیشامدها و مشکلات دست از عبادت حق و خدمت به خلق بر نمی دارد که حد اعلای این عبودیت را می توان در اولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام علی (ع) بر سر پیکر عمار یاسر خطاب به ملک الموت چه فرمودند؟

امام علی (ع) بر سر پیکر عمار یاسر خطاب به ملک الموت چه فرمودند؟