مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:352022-12-18اقتصادي

صنعت داروسازی نقدینگی ندارد/ احتمال تکرار کمبود دارو در بهمن


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که نقدینگی مورد نیاز صنعت دارو به سرعت تامین نشود، ممکن است در بهمن ماه با مشکل تامین دارو مواجه شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد پیکان پور، در سومین جلسه شورای منطقه هفت کشوری در اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه جبران کمبودهای اخیر دارویی در کشور اظهار کرد: روند تولید شرکت ها به طور مستمر توسط سازمان غذا و دارو در جلسات بازخوانی برنامه های تولید، بررسی می شود.

شرکت های تولیدکننده دارو نیز تمام توان خود را برای رفع کامل مشکلات به کار گرفته اند.

وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان دارو در کشور به صورت 3 شیفت تولیدات خود را ادامه می دهند تا زمانی که بازار از دارو اشباع شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: برای رفع سریع کمبودها راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت فعال شدند و نتیجه این راهکارها ذخایر دارویی بالای 6 ماه کشور را از 33 درصد در ابتدای مهرماه به 58 درصد تا امروز رساند.

پیکان پور با اشاره به راهکارهای بلند مدت رفع مشکلات تأمین دارو عنوان کرد: از جمله اقدامات این حوزه درخواست 500 میلیون دلار به منظور ایجاد زیرساخت ذخیره راهبردی دارو در سراسر کشور و بازسازی خطوط تولید فرسوده است که برای تداوم فعالیت های خود نیازمند تسهیلات ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت داروسازی نقدینگی ندارد/ احتمال تکرار کمبود دارو در بهمن

صنعت داروسازی نقدینگی ندارد/ احتمال تکرار کمبود دارو در بهمن