مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 20:302022-12-17اقتصادي

بهترین راهکار جبران کمبود زمین در شمال نوسازی بافت های فرسوده است


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری گفت: در شهرهای شمالی که با مشکل کمبود زمین در مراکز شهرها مواجه هستند، بهترین گزینه جبران کمبودها ساخت وساز در بافت فرسوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد آیینی شامگاه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان گلستان اظهار کرد: اگر ساخت و سازها را به سمت بافت فرسوده هدایت کنیم با یک تیر چند هدف حاصل می شود؛ ساخت و ساز در بافت فرسوده در شهرهای شمالی که با مشکل کمبود زمین در مراکز شهرها مواجه هستند گزینه مناسبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری افزود: در تهران به ازای هر واحد بافت فرسوده پنج بافت جدید ساخته می شود اما این آمار در سایر استان ها به ازای هر واحد فرسوده سه واحد جدید است.

آیینی ادامه داد: در بافت فرسوده بن بستی برای صدور مجوز نداریم و حتی اگر واحدی زیر 50 متر بود باید مجوز برایش صادر شود.

وی گفت: جان صدها هزار نفر از ساکنان بافت فرسوده در خطر است و در صورت رخ دادن زلزله نمی توانند فرار کنند و جان خود را نجات دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری افزود: در ستاد بازآفرینی شهری شهرداری ها باید با بررسی محلات کم برخوردار سرانه (مانند سرانه آموزش، فرهنگی، فضای سبز، بهداشت، مسکن) این محلات را بررسی کنند و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین راهکار جبران کمبود زمین در شمال نوسازی بافت های فرسوده است

بهترین راهکار جبران کمبود زمین در شمال نوسازی بافت های فرسوده است