مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 10:502022-12-17بين الملل

بازگشت ژاپن به برق هسته ای برای مقابله با بحران انرژی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، ژاپن پس از بیش از یک دهه از فاجعه فوکوشیما در 2011 که باعث تعطیلی اکثر راکتور های هسته ای آن شد، - بالا رفتن هزینه های انرژی باعث شده دولت ژاپن پس از بیش از یک دهه از فاجعه فوکوشیما دوباره به انرژی هسته ای برای تولید برق روی آورد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، ژاپن پس از بیش از یک دهه از فاجعه فوکوشیما در 2011 که باعث تعطیلی اکثر راکتور های هسته ای آن شد، مجبور است جهت مقابله با بحران انرژی دوباره به برق هسته ای روی آورد.

 افکار عمومی ژاپن از زمان زلزله شدید و سونامی بزرگی که باعث فروپاشی پالایشگاه برق هسته ای فوکوشیما شده بود، نظر مساعدی نسبت به انرژی هسته ای نداشت.

اما حالا بالا رفتن هزینه های انرژی در بحبوحه طولانی شدن جنگ اوکراین و قطعی مکرر برق در تابستان و زمستان، شرایط را تغییر داده است.

 وزیر صنعت ژاپن گفت این کشور به خاطر زلزله خیز بودن قبلاً تمایلی به ساخت راکتور های جدید نداشت، اما حالا به دنبال جایگزین کردن رآکتور های تعطیل شده و افزایش عمر سایر راکتورهاست.

 این تغییر سیاست پس از آن صورت گرفت که نخست وزیر ژاپن در ماه اوت گفت باید به دنبال ساخت رآکتور های نسل جدید باشند و به وزارت صنعت دستور داد طرحی برای گسترش استفاده از انرژی هسته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت ژاپن به برق هسته ای برای مقابله با بحران انرژی

بازگشت ژاپن به برق هسته ای برای مقابله با بحران انرژی