مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 10:052022-12-17سياسي

پژوهش؛ کلید توسعه پایدار شهر


پژوهش محور شدن تصمیمات استانی، یکی از الزامات اساسی پیشرفت، تعالی اجتماعی، افزایش ثروت و اشتغال، امنیت و رفاه شهروندان، خودکفایی، استقلال و زمینه ساز آینده روشن است که درنهایت به توسعه پایدار شهری می رسد.

- با توجه به اهمیت شعار سال که تقریباً هشت ماه از آن می گذرد، نقش پژوهش و فناوری به عنوان پیشران تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی بسیار پررنگ تر از گذشته شده است.

انتظار می رفت در سالی که مربوط به دانش بنیان اشتغال آفرین است، مسئولان، مدیران و در رأس آن ها مقامات ارشد استانی از تمام ظرفیت ها برای کاربردی و عملیاتی کردن پژوهش های مسئله محور استفاده می کردند؛ اما آنچه امروز مشهود است، عدم پژوهش محوری در برخی امور است.

بی شک، نهادینه سازی فرهنگ پژوهش موضوعی مهم و حلقه ای مفقوده است که انتظار می رود، بیش ازپیش موردتوجه قرار گیرد چراکه بین پیشرفت و توسعه پایدار با مبانی علمی و پژوهشی رابطه تنگاتنگی وجود دارد که از بطن آن می توان یافته ها و نظریات ارزشمندی را برای پیشبرد اهداف استخراج کرد.

ناگفته نماند که فرهنگ تحقیق و پژوهش نوعی آینده نگری را با خود به همراه دارد.

در ادامه، ایسنا به مناسبت هفته پژوهش، به سراغ دکتر مجید قدیری، معاون پژوهشی دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) رفته تا در خصوص لزوم پژوهش محوری و حلقه ارتباطی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش؛ کلید توسعه پایدار شهر

پژوهش؛ کلید توسعه پایدار شهر