مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 18:452022-12-16سياسي

فرجام دبیرکل کرواتی حزب ایران نوین


جوانی جاه طلب و فارغ التحصیل از دانشگاه های آمریکا «گروه پیشرو» را تاسیس کرد و مدتی بعد به «کانون مترقی» ارتقاء داد و با جذب چهره های متنفذ عصر پهلویِ پسر کانون را توسعه داد و به «حزب ایران نوین» تبدیل کرد اما سخنان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، 25 آذر کشمکش های سیاسی بین سیاستمداران کهنسال عصر پهلویِ پدر و جوانان قدرت طلب و ماجراجوی دوره پهلویِ پسر در اواخر دهه 1330 و اوائل دهه 1340، مشاوران آمریکاییِ و دربار محمدرضا پهلوی را به فکر انداخت تا از این فرصت استفاده کنند و از این نمد برای خود کلاه جدیدی بسازند.

به این منظور نظام سیاسیِ بله قربان گو و دولت ساخته با افراد و اندیشه های جدید را بنا کردند و نظام حزبی ایران را متناسب با شرایط سیاسی و بین المللی جدید بازمهندسی کردند.

حسنعلی منصور یکی از جوانان جاه طلب و بلندپرواز حسنعلی منصور بود که با چراغ سبز محمدرضا پهلوی با جمع کردن دوستان و همفکران درباری، سیاسی و دانشگاهیش در اواخر سال 1339 از جمله امیرعباس هویدا، ایرج منصور، محمدعلی مولوی، فریدون معتمدوزیری و 30 نفرِ دیگر، گروهی تحت عنوان گروه پیشرو را تشکیل داد.

او دو سه ماه بعد در فروردین 1340 نام گروه سیاسیش را به کانون مترقی تغییر نام داد چرا که مقتضیات ایجاب می کرد که جای سیاستمداران پیر و ناتوان از همراهی با انقلاب سفید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرجام دبیرکل کرواتی حزب ایران نوین

فرجام دبیرکل کرواتی حزب ایران نوین