مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 23:002022-12-14فرهنگي

خداحافظی با بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست کتاب های کودک


بهزاد غریب پور طراح، گرافیست، تصویرگر و از هنرمندان شاخص کتاب های کودک و نوجوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اثر بیماری درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بهزاد غریب پور طراح، گرافیست، تصویرگر و از هنرمندان شاخص کتاب های کودک و نوجوان و کانون پرورش فکری در بیست و دومین روز از آذر سال 1401 بر اثر بیماری درگذشت.

غریب پور متولد سال 1336 در سنندج بود و در سال 1358 فعالیت خود را در کانون به عنوانپ مربی نقاشی پاره وقت مرکز شماره 1کانون تهران آغاز کرد و پس از آن در آذر سال 1360 به فعالیت های هنری اش به عنوان نقاش و گرافیست در بخش انتشارات کانون ادامه داد.

او طی سال های تحصیلی در رشته های زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، رشته ارتباط تصویری دانشگاه هنرهای زیبا به تحصیل پرداخت و دارای مدرک دکتری تخصصی گرافیک بود.

همکاری وی با بخش گرافیک کانون، او را به عنوان یکی از هنرمندان شاخص کانون به جامعه هنری معرفی کرد و از او طی این سال ها آثار  ارزشمندی در حوزه کتاب کودک و نوجوان و طراحی پوستر برجای مانده است.

تصویرگری و طراحی جلد کتاب های خاطره انگیز راز آبگیر ، کاردستی های متحرک ، راهزن ها ، پلنگ سیاه ، مرغ عشق ، یک وجب از آسمان ، صدای صنوبر و نمایش نامه های کوراوغلوی و چنلی بل ، کچل کفتر باز و استاد خی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظی با بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست کتاب های کودک

خداحافظی با بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست کتاب های کودک