مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 21:452022-12-14اقتصادي

1100 دانشجوی غیربومی دانشگاه فنی و حرفه استان یزد خوابگاه ندارند


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر هزار و 100 دانشجوی غیربومی این دانشگاه خوابگاه ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داود عندلیب روز چهارشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای، قدیمی ترین دانشگاه یزد است، اظهار داشت: این دانشگاه در سال 1352 تحت عنوان انستیتوتکنیک راه اندازی شد و اکنون قدیمی ترین ساختمان های آموزشی یزد متعلق به این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه برای تعمیرات ساختمان های این دانشگاه به بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برخی ساختمانها نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

عندلیب در مورد کمبود فضای خوابگاهی این دانشگاه نیز بیان کرد: مجموع ظرفیت خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد 3 هزار و 700 نفر است در حالی که متقاضی خوابگاه در این دانشگاه بالغ بر 4 هزار و 800 نفر هستند به این ترتیب، هزار و 100 دانشجوی غیربومی این دانشگاه فاقد خوابگاه هستند.

تحصیل 10 هزار دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای استان یزد وی یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو دارد که 4 هزار و 300 نفر از آنها دختر و بقیه پسر هستند که در 49 رشته کارشناسی و 98 رشته کاردانی مشغول به تحصیل هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1100 دانشجوی غیربومی دانشگاه فنی و حرفه استان یزد خوابگاه ندارند

1100 دانشجوی غیربومی دانشگاه فنی و حرفه استان یزد خوابگاه ندارند