مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 11:302022-12-14بين الملل

احتمال تبدیل جنگ یمن به درگیری دریایی


یمن شاهد تحرکات نظامی متقابل جنبش انصارالله و ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در منطقه ساحلی غربی استان تعز، نزدیک به کریدور ناوبری بین المللی باب المندب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی21، یک منبع نظامی رسمی مدعی شد که تمامی اقدامات نظامی انصارالله موید این است که یک رویکرد نبرد دریایی احتمالی در آینده وجود دارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت، در مقابل تحرکات نظامی انصارالله، اقدامات مشابهی از سوی طارق صالح، فرمانده نیروهای مقاومت ملی مورد حمایت امارات و عضو شورای ریاستی مناطق ساحلی غربی استان تعز و مناطق حومه جنوبی استان حدیده وجود دارد.

منبع مذکور گفت، ممکن است ماموریت تامین امنیت تنگه باب المندب که یک کریدور ناوبری بین المللی است، با حمایت عربستان، امارات و پشتیبانی طارق صالح به محسن الداعری، وزیر دفاع دولت مستعفی یمن واگذار شود.

این منبع فاش کرد، نیروهای آمریکایی و بریتانیایی درباره تسلیحات جدیدی که ممکن است توسط ناوگان پنجم آمریکا مورد استفاده قرار گیرد از جمله سیستم ارتباطی، قایق های بدون سرنشین و پهپادهای اسراییلی رزمایش دریایی انجام می دهند.

این منبع نظامی خاطرنشان کرد، شورای ریاستی نگران است که ناوگان پنجم در پاسخ به حمله احتمالی انصارالله به کریدور دریایی انرژی جهانی باب المندب وارد مداخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تبدیل جنگ یمن به درگیری دریایی

احتمال تبدیل جنگ یمن به درگیری دریایی