مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 01:552022-12-13اقتصادي

الگوسازی در امر ازدواج و فرزندآوری ضروری است


دولت، حکومت و ارکان حاکمیت باید زمینه را فراهم کنند و مردم را به سمت ازدواج و فرزندآوری سوق دهند و در این راستا الگوسازی شود و خود مسئولین پیشگام باشند.

- ایسنا/لرستان یک جامعه شناس گفت: دولت، حکومت و ارکان حاکمیت باید زمینه را فراهم کنند و مردم را به سمت ازدواج و فرزندآوری سوق دهند و در این راستا الگوسازی شود و خود مسئولین پیشگام باشند.

فرهاد طهماسبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در خصوص پیری جمعیت و اینکه در آینده با کمبود تامین نیروی کار در کشور مواجه خواهیم شد هیچ شکی نیست.

وی با بیان اینکه ارقام و آمارهایی که نرخ رشد و موالید در جامعه را نشان می دهد بیانگر این است که در این راستا روندی کاهشی داریم، افزود: در حال حاضر اکثر جمعیت کشور به صورت خانواده های تک فرزندی است و این امر می تواند مشکلات زیادی را برای جامعه و کشور ایجاد کند.

این جامعه شناس اضافه کرد: اولین مساله ای که خانواده های تک فرزندی می تواند برای کشور ایجاد کند این است که با مساله ای تحت عنوان مهاجرپذیری مواجه شویم و ناچار شویم از کشورهای دیگر نیروی کار را تامین کنیم و این علاوه بر تهدید هویت ملی می تواند ابعاد امنیتی و سیاسی برای جامعه به دنبال داشته باشد چون کشوری نیستیم که بتوانیم هر مهاجری را بپذیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوسازی در امر ازدواج و فرزندآوری ضروری است

الگوسازی در امر ازدواج و فرزندآوری ضروری است