مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 15:552022-12-13سياسي

هنرمند گرافیست و نقاش همدانی در گذشت


«طیب محرابی اختر» هنرمند گرافیست و نقاش همدانی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان روز سه شنبه 22 آذر 1401 در بیمارستان بعثت همدان درگذشت.

- ایسنا/همدان طیب محرابی اختر هنرمند گرافیست و نقاش همدانی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان روز سه شنبه 22 آذر 1401 در بیمارستان بعثت همدان درگذشت.

محرابی اختر متولد 1347 در همدان بود.

او تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و هنرستان را در همدان گذراند، دوران تحصیل او همزمان با جنگ ایران و عراق بود و در این دوران بارها به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و مجروح شد.

محرابی اختر سال 1371 در رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبا با رتبه بالا پذیرفته شد و از پایان نامه خود با عنوان عناصر تصویری سفالینه های ایران در دوران سلجوقی و تیموری دفاع کرد و سپس دوره کارشناسی ارشد را در رشته انیمیشن ادامه داد.

او پس از پایان تحصیلات به تدریس دروس هنر در دانشگاه های تهران مشغول شد و همزمان به عنوان کارشناس هنری بانک ملی استخدام شد و در این دوران بسیاری از چک پول ها، کارت های عابر بانک و اسکناس ها و کوپن ها را طراحی کرد.

طراحی گرافیک کتاب های خوشنویسی استاد نژاد فرد لرستانی و کتاب های عکاسی همدان و خراسان شمالی عباس عربزاده از کارهای اوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند گرافیست و نقاش همدانی در گذشت

هنرمند گرافیست و نقاش همدانی در گذشت