مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 14:502022-12-13پزشكي

حوادث ترافیکی را با قانون گذاری مهار کنید


پیشگیری از مرگ و جراحات شدید حوادث ترافیکی یک اصل مهم در قانون گذاری است،چراکه این حوادث،عامل تعداد کثیری از مرگ و میر در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، پیشگیری از مرگ و جراحات شدید حوادث ترافیکی یک اصل مهم در قانون گذاری است؛ چراکه این حوادث،عامل تعداد کثیری از مرگ و میر در کشور است.

در خلاصه سیاستی پیشگیری از مرگ و جراحات شدید حوادث ترافیکی کشور که توسط گروه سلامت و همکاری های بین الملل فرهنگستان علوم پزشکی تدوین شده است، بر لزوم قانون گذاری برای مهار حوادث ترافیکی تاکید شد.

بر اساس این گزارش، حوادث رانندگی و لزوم رعایت نکات ایمنی در آن، یک اصل مهم در پیشگیری از مرگ و میر و جراحات شدید حوادث ترافیکی کشور است.

گفتنی است یکی از مهم ترین نقاط ضعف، سیستم ایمنی راه کشور است که علاوه بر آن نبود نظام ارزیابی و ارزشیابی مؤثر، نبود مکانیسم کارآمد جمع آوری و تحلیل و استفاده درست از داده ها و شواهد علمی داخلی و بین المللی منجر به اجرای برنامه های غیر مؤثر و اجرای ضعیف برنامه ها شده است.

همچنین توجه ناکافی به سرعت ایمن، تاخیر در ارائه خدمات فوریت های پزشکی پس از حادثه، سهم بالای تردد جاده ای در حمل و نقل کشور و توجه ناکافی به سرعت ایمن از مهم ترین عوامل حوادث ترافیکی در کشور شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوادث ترافیکی را با قانون گذاری مهار کنید

حوادث ترافیکی را با قانون گذاری مهار کنید