مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-13اقتصادي

باید شناخت کاملی از بازارهای هدف کشورهای همجوار صورت گیرد


در حال حاضر اقلام محدودی به کشورهای همجوار صادر می شود که قطعا این اقلام تمام نیازمندی این کشورها نیست و باید شناخت کاملی از بازار هدف آنها صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی اظهار داشت: سیاست کلی نظام و سیاست دولت، توسعه تجارت با همسایگان است و در شرایط تحریم که محدودیت های تجاری با کشورها وجود دارد حجم تجارت با 15 کشور همسایه تنها 3 درصد از حجم 80 میلیون دلار تجارت کشور است که این رقم تجارت مرزی باید حداقل به 10 درصد برسد.

  استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توسعه تجارت با 15 کشور همسایه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مقام ریاست جمهوری است و می تواند بخشی از تحریم ها را جبران کند این در حالی است که در حال حاضر سهم تجارت مرزی با کشورهای همسایه تنها 3 درصد از رقم 80 میلیون دلار تجارت کشور است.

وی تاکید کرد: این افزایش سهم باید در احکام برنامه هفتم اصلاح شود و در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیاستهای نظام مبنی بر توسعه تجارت با کشورهای همسایه با حجم فعلی 3 درصد تجارت مرزی محقق نمی شود و باید اجازه داشته باشیم تا 10 درصد از تجارت کشور را از طریق بازارچه های مرزی، پیله وری و مرزنشینی تامین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید شناخت کاملی از بازارهای هدف کشورهای همجوار صورت گیرد

باید شناخت کاملی از بازارهای هدف کشورهای همجوار صورت گیرد