مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 10:102022-12-13سياسي

از صنعت درآمدزای پرورش اسب کُرد غفلت کرده ایم/ ثبت جهانی این نژاد پیگیری شود


رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد اسب نژاد کُرد، گفت: توسعه پرورش این نژاد اسب در استان می تواند درآمدزایی و اشتغالزایی بسیاری داشته باشد که متاسفانه از آن غفلت کرده ایم.

- از صنعت درآمدزای پرورش "اسب کُرد" غفلت کرده ایم/ ثبت جهانی این نژاد پیگیری شود ایسنا/کرمانشاه رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد اسب نژاد کُرد، گفت: توسعه پرورش این نژاد اسب در استان می تواند درآمدزایی و اشتغالزایی بسیاری داشته باشد که متاسفانه از آن غفلت کرده ایم.

احسان احمدی نصر در گفت و گو با ایسنا، از کرمانشاه به عنوان خواستگاه اسب نژاد کُرد یاد کرد و افزود: این نژاد اسب میراثی از مردمان آریایی است و مردم اکراد ایران که به نوعی منتسب به مادها هستند در پرورش این اسب نقش اساسی داشته اند.

وی با اشاره به مشارکت اداره گردشگری شهرداری در پروسه ثبت ملی اسب کرد، افزود: اسناد بسیاری موجود است که منشا اسب توانمند نژاد کُرد را ایران می دادند و سه تیره این نژاد یعنی جاف، افشاری و سنجابی همگی متعلق به ایران هستند.

احمدی نصر تصریح کرد: کرمانشاه منشا اصلی این نژاد اسب است و گستره جغرافیایی آن به استان های ایلام، کردستان، لرستان، همدان و حتی استان های اصفهان، زنجان و آذربایجان غربی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از صنعت درآمدزای پرورش اسب کُرد غفلت کرده ایم/ ثبت جهانی این نژاد پیگیری شود

از صنعت درآمدزای پرورش اسب کُرد غفلت کرده ایم/ ثبت جهانی این نژاد پیگیری شود