مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 08:202022-12-13اقتصادي

روستای بدون بیکار از آرزو تا واقعیت


امروزه بیکاری یکی از مهم ترین چالش ها در کشور محسوب می شود، نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است و این مسئله آمار مهاجرت از روستا به شهرها را در این استان افزایش داده است، - در چند سال اخیر طرح روستای بدون بیکار در بسیاری از استان های کشور کلید خورد، اما به نظر می رسد این طرح در این استان به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسات متعدد در حوزه اشتغال، طرح روستای بدون بیکار به عنوان یک ایده راهبردی مورد توجه قرار گرفت و مقرر بود بر اساس ظرفیت های موجود در هر روستا در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و .

افراد بیکار در روستا با آموزش و پرداخت تسهیلات توانمند و شغل ایجاد کنند.

روستای شیخ شبان و قلعه ممکا جزو روستاهایی در چهارمحال و بختیاری بودند که مردم آن یکپارچه به اشتغالزایی در یک حوزه روی آوردند، خاتم کاری یکی از مشاغل مردم روستای شیخ شبان بود که در ایام کرونا اکثر کارگاه های این روستا تعطیل شدند، روستای قلعه ممکا نیز یکی از قطب های تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری است، قطعا پایداری شغل نیازمند حمایت ویژه مسئولان خواهد بود.

روستاها در گذشته کانون تولید بودند، اما با مهاجرت نیروهای جوان جویای کار به شهرها، امروز به مصرف کننده تبدیل شده اند، اگر طرح های اشتغالزایی روستایی با قوت ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای بدون بیکار از آرزو تا واقعیت

روستای بدون بیکار از آرزو تا واقعیت