مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 08:002022-12-13پزشكي

میزان سرم و آنتی بیوتیک در گلستان بهبود نسبی یافت


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ورود آنتی بیوتیک و سرم به گلستان افزایش یافته اما هنوز تا رسیدن به مرحله ای که دارو به وفور یافت شود، - فاصله داریم.

پانیذ صدرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: روال کمبود برخی داروها مثل شربت های آنتی بیوتیک ها و سرم ها نسبت به مهر ماه و آبان ماه در حال بهبود است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در کنار افزایش تولید، وزارت بهداشت واردات دارو از کشورهای همسایه را هم مد نظر قرار داده است.

صدرایی بیان کرد: در مورد سرم و شربت های آنتی بوتیک داروهای مشابه ای که همان عملکرد را داشته باشد به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: در مورد تأمین داروی فاکتور هشت بیماران خونی در استان کمی با مشکل مواجه بودیم و مشکل تا حدی برطرف شده و روال توزیع دارو نسبت به آبان ماه وضعیت بهتری دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: در آبان ماه 160 هزار شربت آنتی بیوتیک و 320 سرم وارد استان شده است.

صدرایی گفت: روال وارد کردن دارو در آذرماه افزایش خواهد داشت ولی هنوز به مقداری که دارو به وفور در داروخانه ها باشد و دپوی قابل قبولی هم در مراکز بیمارستانی و هم در داروخانه ها داشته باشیم به ویژه در مورد داروهای خاص و پر مصرف فاصله داریم ولی داروها در حدی است که نیازهای روز مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان سرم و آنتی بیوتیک در گلستان بهبود نسبی یافت

میزان سرم و آنتی بیوتیک در گلستان بهبود نسبی یافت