مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 11:562022-12-12اقتصادي

پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها در فارس راه اندازی شد


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق گرم و معتدل این استان پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها ایجاد شد.

- پایگاه نوآوری "جهش تولید در دیمزارها" در فارس راه اندازی شد ایسنا/فارس مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق گرم و معتدل این استان "پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها" ایجاد شد.

مهدی صادقی دوشنبه 21 آذر در جمع خبرنگاران افزود: این پایگاه ها در شهرستان های بیضا و ممسنی مجموعا در سطح چهار هکتار و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد شده است.

او؛ ایجاد این پایگاه ها را در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام دیم، اصلاح الگوی کشت و کشاورزی حفاظتی دانست.

صادقی با اشاره به اینکه در پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها واقع در شهرستان بیضا پنج رقم گندم دیم سپند، هشترود، باران، صدرا و ذهاب کشت شده است، اظهار کرد:جو دیم رقم سرارود، کاملینا رقم سهیل، گلرنگ رقم فرامان و منداب از دیگر محصولات کشت شده در این پایگاه است و نخود، عدس و گیاهان دارویی نیز کشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها در فارس راه اندازی شد

پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها در فارس راه اندازی شد