مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-12اقتصادي

راهکار تأمین غذای جمعیت 10 میلیاردی دنیا در آینده/ امنیت غذایی چطور محقق می شود


برای تأمین غذا در سال 2057 میلادی که جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر می رسد، نیاز است اراضی کشاورزی دنیا 10 برابر شود و بدیهی است که این میزان اراضی کشاورزی و منابع آب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، تغییر رژیم غذایی از گوشتخواری به گیاهخواری یکی از راه های تامین امنیت غذایی در آینده ای است که انواع تهدیدها روی عرصه های تولید چنبره می اندازد.

با ادامه روند فعلی گوشتخواری، امکان تامین غذا برای دنیا در آینده تقریبا امری محال خواهد بود و به گفته متخصصان باید از همین الان روی تغییر رژیم غذایی مردم دنیا فرهنگ سازی شود.

تاثیری که گیاهخواری در محیط زیست، مقابله با تغییرات آب و هوایی، کاهش گرم شدن کره زمین و کاهش مصرف آب دارد دانشمندان را به این توصیه علمی وادار کرده است.

 آمارهای سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد نشان می دهد که برای تامین غذا در سال 2057 میلادی نیاز است زمین های کشاورزی 10 برابر شود، همچنین طی 50 سال آینده نیاز به کالری و انرژی به اندازه 500 سال گذشته خواهد شد از سوی دیگر تعداد جمعیت دنیا هم تا سال 2050 به 9.

6 میلیارد نفر می رسد.

در کنار اینها عوامل محدود کننده تولید نظیر تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، کاهش بارندگی ها، فقر خاک ها، سیل و گردوخاک اضافه شده و تولید را کاهش می دهد و در این کنار گذاشتن رژیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار تأمین غذای جمعیت 10 میلیاردی دنیا در آینده/ امنیت غذایی چطور محقق می شود

راهکار تأمین غذای جمعیت 10 میلیاردی دنیا در آینده/ امنیت غذایی چطور محقق می شود