مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 11:302022-12-12بين الملل

چگونه در دام تحلیل های ضدایرانی در ماجرای توافق اقتصادی چین و عربستان نیفتیم؟


نکته مهم در تحلیل اقدامات چین و نوع رابطه اش با عربستان این است که نباید این اقدامات را در چارچوب فکری روابط چین-عربستان یا روابط چین با عربستان و ایران یا حتی روابط چین با کشورهای غرب آسیا تحلیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ثمانه اکوان پژوهشگر مسائل بین الملل در روزنامه وطن امروز نوشت: یکی از مهم ترین اشتباهاتی که هر تحلیلگر حوزه روابط بین الملل ممکن است در تحلیل یک خبر با آن رو به رو شود، بررسی مساله از دیدگاه شخصی با تکیه بر دانسته ها و اطلاعات کشوری و منطقه ای خودش است.

مسائل مرتبط با روابط بین الملل، مسائل مرتبط با کشورهای مختلف با سیستم های سیاسی و طرز فکر و ارزش ها و ایدئولوژی های مختلف است و در تحلیل تصمیم ها باید نوع نگاه کارگزاران سیاست خارجی در هر کشوری به صورت مجزا بررسی شود.

مساله ای که طی چند روز گذشته نشان داد در داخل کشورمان هنوز هم برخی تحلیلگران از نگاه ایرانی و بدون توجه به اتفاقات و مسائل بین المللی به تحلیل رفتار دیپلمات ها و کشورهای دیگر می پردازند، موضوع بازدید اخیر رییس جمهور چین از عربستان و توافق های اقتصادی و تجاری شکل گرفته با این کشور و در امتداد آن، بیانیه جنجالی ای است که پکن و ریاض بعد از این دیدار منتشر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه در دام تحلیل های ضدایرانی در ماجرای توافق اقتصادی چین و عربستان نیفتیم؟

چگونه در دام تحلیل های ضدایرانی در ماجرای توافق اقتصادی چین و عربستان نیفتیم؟