مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-12اقتصادي

بار 490 هزار تنی صادرات بر دوش قطار/ قطار انتخاب یک میلیون آذربایجانی برای مسافرت


مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان از جابه جایی490 هزار تن بار بین المللی با قطار در هشت ماهه امسال خبر داد.

- محمدرضا قربانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در 8 ماهه نخست امسال حمل و نقل 490 هزار تن بار بین الملل با استفاده از خطوط ریلی منطقه آذربایجان انجام شده که از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: سهم صادراتی این میزان بار حمل شده 212 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 18 درصدی داشته و 132 هزار تن بار نیز از رقم مجموعه اشاره شده بار وارداتی با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی بوده است.

قربانی در حوزه بین المللی راه آهن آذربایجان به رقم 146 هزار تنی هم اشاره و اضافه کرد: این میزان نیز به عنوان بار ترانزیت از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان جابجا شده که این رقم در مقایسه با سال کذشته رشد 10 درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اقلام صادراتی جابجا شده را عمدتاً شیشه فرآوری شده، محصولات نهایی حوزه آهن آلات، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی مانند شیرینی و شکلات و .

دانست.

مسافرت یک میلیون نفر با قطار  این مقام حوزه حمل و نقل ریلی  کل بار جابجا شده در 8 ماهه نخست امسال از طریق خطوط ریلی منطقه را بیش یک میلیون و 47 هزار تن اعلام و عنوان کرد: این رقم نیز همراه با رشد 11 درصدی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار 490 هزار تنی صادرات بر دوش قطار/ قطار انتخاب یک میلیون آذربایجانی برای مسافرت

بار 490 هزار تنی صادرات بر دوش قطار/ قطار انتخاب یک میلیون آذربایجانی برای مسافرت