مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-11پزشكي

سوزش سرِ دل را ساده نگیرید!


یک متخصص بیماریهای داخلی از «رفلاکس معده» به عنوان یکی از شایعترین مشکلات گوارشی یاد کرد و با بیان اینکه این عارضه می تواند منجر به بروز برخی عوارض خطرناکی مانند زخم مری و یا سرطان مری شود، - ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای داخلی از رفلاکس معده به عنوان یکی از شایعترین مشکلات گوارشی یاد کرد و با بیان اینکه این عارضه می تواند منجر به بروز برخی عوارض خطرناکی مانند زخم مری و یا سرطان مری شود، از افراد خواست حتما جهت درمان آن اقدام کنند.

دکتر تورج احمدی جویباری در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع بالای سوءهاضمه گفت: سوءهاضمه انواع مختلفی دارد و تمام دردهای شکمی را به نحوی شامل می شود و هر فرد حداقل سالانه شش بار انواع این دردهای شکمی را تجربه می کند.

وی از رفلاکس معده به عنوان شایع ترین نوع سوءهاضمه یاد کرد و افزود: رفلاکس معده معمولا به شکل سوزش سرمعده خود را نشان می دهد و افراد وقتی غذای می خورند احساس می کنند مایع داغی وارد معده و انتهای مری آنها شده است.

جویباری با بیان اینکه نباید از کنار این عارضه به سادگی عبور کرد، افزود: رفلاکس معده اگر در موارد معدود رخ دهد مشکل ساز نیست و زمانی می تواند خطرناک شود که در طولانی مدت فرد آن را تجربه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزش سرِ دل را ساده نگیرید!

سوزش سرِ دل را ساده نگیرید!