مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 13:052022-12-11پزشكي

ارتباط عجیب نوک بینی با سرماخوردگی!


محققان متوجه شدند که چرا سرماخوردگی در فصل زمستان بیشتر است: پاسخ ممکن است مربوط به بینی باشد.

- به گفته محققان دانشگاه چشم و گوش ماساچوست و دانشگاه نورث ایسترن در بوستون، یک پاسخ ایمنی که قبلاً شناسایی نشده بود در داخل بینی مسئول مبارزه با ویروس هایی است که باعث عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شوند.

متأسفانه، هوای سرد این واکنش محافظتی را مهار می کند و احتمال ابتلای فرد به هر نوع بیماری تنفسی از سرماخوردگی گرفته تا کووید 19 را بیشتر می کند.

به گفته محققان، مطالعه جدید اولین توضیح بیولوژیکی را ارائه می دهد که چرا احتمال ابتلاء به عفونت های ویروسی تنفسی در فصول سردتر بیشتر است.

دکتر بنجامین بلیر ، محقق ارشد، می گوید: به طور معمول، تصور می شد که فصل سرما و آنفلوانزا در ماه های سردتر اتفاق می افتد، زیرا مردم بیشتر در داخل خانه هستند و ویروس های موجود در هوا می توانند راحت تر پخش شوند.

وی در ادامه می افزاید: با این حال، مطالعه ما به یک علت بیولوژیکی ریشه ای برای تغییرات فصلی در عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی که هر ساله شاهد آن هستیم، اشاره می کند که اخیراً در دوره پاندمی کووید 19 مشخص شده است.

بینی نقطه اصلی ورود ویروس ها یا باکتری ها است که اگر فردی کاری مانند مالیدن بینی خود را انجام دهد، می تواند باعث استنشاق یا تجمع م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط عجیب نوک بینی با سرماخوردگی!

ارتباط عجیب نوک بینی با سرماخوردگی!