مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-11سياسي

«کوه ندرتاً دیده می شود»


«تصمیمات و اقدامات زیادی نشان دهنده کمرنگ شدن جایگاه کوه در ذهن تهرانی هاست، نشانه هایی همچون قانون منع ساخت وساز در تراز ارتفاعی بیشتر از 1400 متر یا ایجاد کمربند سبز حفاظت از ساخت وساز در کوه، - تصمیمات و اقدامات زیادی نشان دهنده کمرنگ شدن جایگاه کوه در ذهن تهرانی هاست، نشانه هایی همچون قانون منع ساخت وساز در تراز ارتفاعی بیشتر از 1400 متر یا ایجاد کمربند سبز حفاظت از ساخت وساز در کوه، آسیب های معدن کاری، تجاوز به حریم کوه با ساخت وسازهای غیرقانونی، که واژه ای با عنوان کوه خواری را وارد ادبیات کرد، از ضعف جایگاه کوه در ذهن جامعه امروز تهران حکایت دارد.

این مطلب بخشی از نوشتار بابک داریوش ـ دکترای معماری منظر شهری از دانشگاه ژنو سوییس ـ است که به انگیزه روز جهانی کوهستان، در اختیار ایسنا قرار داده است.

او در این یادداشت، بر تاریخ رابطه کوه های البرز و تهران سیری داشته است و درباره رفتارهای پرخطر در تخریب کوه و ضعف جایگاه آن در ذهن جامعه امروز شهروندان تهران و افول منظر بصری آن نوشته است.

در این یادداشت آمده است: این نوشتار در واقع روایتی است میان کوه و مردم ایران، که به طور خاص میان کوه های البرز و شهر تهران در جریان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کوه ندرتاً دیده می شود»

«کوه ندرتاً دیده می شود»