مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 20:402022-12-10اقتصادي

جهادِ همدلی برای توسعه گیاهان دارویی در نگارستان ایران


جهاددانشگاهی که در یک اقدام جهادی و تحول گرا اقدام به راه اندازی نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان کرده برای تحقق این مسیر با جهاد کشاورزی گرد یک میز آمد تا در سایه جهادِ همدلی، - تکمیل دهکده گیاهان دارویی روی ریل سرعت قرار گیرد.

موقعیت ویژه جغرافیایی، تنوع اقلیمی، پوشش گیاهی ویژه و خاک مناسب موجب شده تا ظرفیت این استان در حوزه کشت گیاهان دارویی منحصربه فرد باشد و با دارا بودن بیش از یک هزار و 704 گونه گیاهی در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

عوارض جانبی و سوء داروهای شیمیایی موجب شده تا توجه بشر به گیاهان دارویی دوچندان شود در همین راستا کشورهای مختلف جهان نسبت به کشت، توسعه و ترویج گیاهان دارویی اقدام کردند تا جایی که امروزه کشت و تجارت گیاهان دارویی در جایگاه اقتصادی مناسبی قرار گرفته و تجارت گیاهان دارویی میلیارد دلار گردش مالی را به خود اختصاص داده است.

با وجود آنکه استان گلستان در حوزه گیاهان دارویی، ظرفیت های بی شماری دارد اما هنوز نتوانستیم از ظرفیت های موجود به خوبی بهره مند شویم و به همین دلیل سهم استان گلستان در صادرات گیاهان دارویی بسیار ناچیز است.

عدم آشنایی کشاورزان با تولید و بازار محصولات گیاهان دارویی، فروش مواد خام گیاهان دارویی با قیمت بسیار پایین، ضعف در آموزش و ترویج نامناسب کشت و تولید گیاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهادِ همدلی برای توسعه گیاهان دارویی در نگارستان ایران

جهادِ همدلی برای توسعه گیاهان دارویی در نگارستان ایران