مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 15:102022-12-10بين الملل

چرا تکلیف جامعه ایران با چین مشخص نیست؟


بررسی ها نشان می دهد که در سال های گذشته کشورهای عربی توانسته اند سطح همکاری ها با روسیه و دیگر کشورهای این منطقه را افزایش دهند و بسیاری از شرکت های فعال در انرژی اوراسیا یا در عربستان سعودی و امارات دفتر خود را تاسیس کرده اند.

- یک فعال اقتصادی می گوید نبود تعادل در ارتباط با غرب و شرق در اقتصاد ایران، بعضا برای جامعه این نگرانی را به وجود می آورد که همکاری با چین مطلوب نیست.

  فرشید فرزانگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چین امروز یکی از بزرگ ترین قدرت های اقتصادی جهان است و با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه ما ارتباطات اقتصادی گسترده و رو به رشدی دارد.

هر چند در روزهای گذشته با سفر رییس جمهور چین به عربستان سعودی توجهات به همکاری های این دو کشور جلب شد اما در عمل، در سال های گذشته چین با کشورهایی چون عربستان سعودی و امارات متحده عربی رابطه قدرتمند اقتصادی داشته و این کشورها از شرکای مهم چین در منطقه به شمار می روند.

  وی با اشاره به روند طی شده در سال های گذشته در کشورهای عربی منطقه، بیان کرد: این کشورها توانسته اند با تداوم فروش نفت خود، زیرساخت های اقتصادی خود را تقویت کنند و در روند اقتصادی منطقه و آسیا جایگاه مهمی را از آن خود کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تکلیف جامعه ایران با چین مشخص نیست؟

چرا تکلیف جامعه ایران با چین مشخص نیست؟