مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 13:202022-12-10اقتصادي

توصیه های جهادکشاورزی قزوین برای مقابله سرمازدگی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه کاهش دما به کشاورزان توصیه می شود، نسبت به مراقبت از محصولات و پیشگیری از سرمازدگی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

- حسن جلیلوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز دوشنبه 21 آذر 1401 با کاهش دما و به تبع سرد شدن هوا مواجه هستیم که در این خصوص توصیه می شود، کشاورزان و باغداران نسبت به پیشگیری از سرمازدگی و بروز خسارت تمهیدات لازم را برای مراقبت از محصولاتشان بیاندیشند.

وی ادامه داد: سرمازدگی پدیده ای است که درجه حرارت های پایین سبب ایجاد خسارت و یا از بین رفتن اندام های گیاهی می شود.

این عارضه در محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در روزهای سرد پاییز و زمستان و در درختان میوه در فصل زمستان و یا اوایل بهار حادث می شود و هر ساله خسارت های زیادی بر جای می گذارد.

جلیلوند اظهار کرد: با توجه به کاهش نسبی دما، لازم و ضروری است که کشاورزان نسبت به باقیمانده کشت دیمی محصولات زراعی خود نظیر گزنک، نخود و عدس، در اسرع وقت اقدام کنند چراکه ممکن است سرمای پیش رو مانع از کشت آنان و درنتیجه خسارت به کشاورزان شود.

این مسئول بابیان اینکه لازم است، اقدامات تأمینی در خصوص کاهش خسارات احتمالی صورت گیرد، افزود: کشاورزان نسب به توصیه های فنی اهتمام و نسبت به بیمه مزارع و باغات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های جهادکشاورزی قزوین برای مقابله سرمازدگی

توصیه های جهادکشاورزی قزوین برای مقابله سرمازدگی