مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 15:252022-12-09سياسي

ثبت مشترک پرونده یلدا از طرف ایران و افغانستان


دبیر باشگاه نوروز کمیسیون یونسکو گفت ثبت مشترک پرونده یلدا یا همان چله از سوی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان منجر به تقویت دیپلماسی فرهنگی در منطقه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس؛ دبیر باشگاه نوروز کمیسیون یونسکو گفت: کشورهای دیگر غیر از افغانستان که دارای ریشه های مشترک فرهنگی با ما هستند نیز می توانند به پرونده جهانی یلدا بپیوندند.

شبان میرشکرایی، دبیر باشگاه نوروز کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ثبت مشترک پرونده میراث ناملموس یلدا در یونسکو و تاثیر این همکاری فرهنگی بر گسترش صلح و ارتباط بین المللی، گفت: ثبت مشترک پرونده یلدا یا همان چله از سوی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان منجر به تقویت دیپلماسی فرهنگی در منطقه می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این همکاری مشترک ایران و افغانستان به نوعی فرهنگ سازی و چراغ سبزی به دیگر کشورهاست، افزود: پرونده یلدا امسال به صورت مشترک با افغانستان به ثبت رسید اما کشورهای دیگر که دارای ریشه های مشترک فرهنگی با ما هستند نیز می توانند در سال های بعدی به این پرونده بپیوندند.

میرشکرایی ثبت جهانی یلدا را عامل ماندگاری این آیین زیبا و منحصربفرد باستانی در جهان دانست و ادامه داد: در فرهنگ اصیل ایران برای استقبال از نوروز و فصل بهار، از آغاز زمستان جشن ها و آیینی وجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مشترک پرونده یلدا از طرف ایران و افغانستان

ثبت مشترک پرونده یلدا از طرف ایران و افغانستان