مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-07اقتصادي

لزوم حذف قیمت گذاری دستوری خودورو/عرضه در بورس تنها به سود مصرف کننده نشد


یک کارشناس صنعت خودرو با تأکید بر اینکه افزایش عرضه خودرو الزام حذف قیمت گذاری دستوری است، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا منافع مصرف کننده را تأمین نکرده بلکه سود حاصل از آن به جیب خودروساز می رود.

- سپهر زنگنه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با حذف قیمت گذاری دستوری خودرو، گفت: این موضوع ماجرایی چند لایه و پراهمیت است اما کمتر به آن پرداخته شده است.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه حذف قیمت گذاری دستوری خودرو به آرامی در حال انجام است، افزود: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از روش های حذف قیمت گذاری دستوری خودرو است.

وی با بیان اینکه منافع حاصل از عرضه خودرو در بورس کالا به جیب تولیدکننده یا همان خودروساز می رود، گفت: در این روش از عرضه خودروساز، خودرو را با قیمت بالاتر از قیمت کارخانه و یا حتی قیمتی نزدیک به بازار عرضه می کند لذا خریدار خودرو را با قیمت بیشتر از قیمت کارخانه خریداری می کند و در واقع این روش عرضه فقط به نفع خودروساز است.

زنگنه بیان داشت: البته در مواردی شاهد بودیم که خودرو در بورس کالا حدود 50 میلیون تومان کمتر از قیمت بازار عرضه می شود اما منافع حاصل از اختلاف 100 تا 150 میلیونی قیمت کارخانه و قیمت عرضه در بورس کالا به جیب تولیدکننده رفته ولذا تولیدکننده از این شیوه عرضه منافع بیشتری داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حذف قیمت گذاری دستوری خودورو/عرضه در بورس تنها به سود مصرف کننده نشد

لزوم حذف قیمت گذاری دستوری خودورو/عرضه در بورس تنها به سود مصرف کننده نشد