مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:452022-12-07اقتصادي

کدام تعاونی ها وام قرض الحسنه می گیرند؟


مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تعاونی ها اعلام کرد: تعاونی های دانش بنیان، - زنان، فراگیر ملی و تعاونی های مشمول طرح روستا تعاون که 70 درصد اعضایشان را افراد تحت پوشش سه دهک درآمدی تشکیل دهند، می توانند با مراجعه به سامانه جامع بخش تعاون از وام و تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعاونی ها بنگاه های اقتصادی مردم نهاد هستند که علاوه بر مزایای اقتصادی و اجتماعی، در توزیع عادلانه ثروت و درآمد، اشتغالزایی، رشد اقتصادی و کاهش فقر و شکاف طبقاتی اثرگذارند اما تشکل های تعاونی علیرغم گره گشایی از نبود نقدینگی و مسایل و مشکلات مالی رنج می برند.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان بخش تعاون، از مهمترین مشکلات اتحادیه ها و تعاونی ها وجود قوانین و محدودیت های دست و پاگیر بانک ها در تأمین اعتبارات و تسهیلات است و با توجه به بروکراسی های اداری و بانکی، تشکل های تعاونی در تامین نقدینگی و دریافت تسهیلات ارزان قیمت و کمک بهره دچار مشکل هستند.

یکی از موارد تقویت و توسعه تعاونی ها حمایت های مالی و تسهیلاتی برای رونق و ایجاد اشتغال در بخش تعاون است و اگر نقدینگی با روش های ساده تری در اختیار بنگاه های تعاونی قرار گیرد بسیاری از مشکلات تعاونی ها برطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام تعاونی ها وام قرض الحسنه می گیرند؟

کدام تعاونی ها وام قرض الحسنه می گیرند؟