مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-07اقتصادي

مصرف گاز در خراسان رضوی به 59 میلیون متر مکعب در روز رسید


مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی گفت: طی 48 ساعت گذشته به طور میانگین روزانه 59 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شد.

- حسن افتخاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش شدید دما، مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی استان به شدت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در نیمه اول آذر امسال رقمی بالغ بر 751 میلیون متر مکعب گاز مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 میلیون متر مکعب بیشتر است افزود: 75 درصد این آمار معادل 557 میلیون متر مکعب تحویل بخش خانگی و عمومی شده که در مقایسه با شاخص های استاندارد سرانه مصرف رقم بسیار بالایی است.

افتخاری ادامه داد: در حال حاضر میزان مصرف گاز بخش خانگی و عمومی استان از مجموع گاز تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس و منابع ذخیره سازی بیشتر است و ناچار به تامین بخشی از گاز مورد نیاز استان از شبکه سراسری گاز جنوب کشور هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از مشترکان تقاضا می شود با استفاده از راهکارهای ساده همانند استفاده از پوشش مناسب زمستانی در منزل، خاموش کردن وسائل گرمایشی اتاق ها و فضاهای بلااستفاده، بستن کانال های کولر و نصب پرده ضخیم روی پنجره به پایداری جریان گاز در نقاط دورافتاده کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف گاز در خراسان رضوی به 59 میلیون متر مکعب در روز رسید

مصرف گاز در خراسان رضوی به 59 میلیون متر مکعب در روز رسید