مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-07سياسي

دانشجویان امروز می توانند مانند دانشجویان 16 آذر 1332 باشند؟


روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است اما آیا دانشجویان امروز می توانند مانند دانشجویان 16 آذر 1332 باشند؟ - ایسنا/تهران روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است اما آیا دانشجویان امروز می توانند مانند دانشجویان 16 آذر 1332 باشند؟ روز دانشجو، در ایران به 16 ماه آذر اطلاق می شود.

این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می شود.

آنچه می خوانید مجموعه اخبار منتشر شده در دفاتر ایسنا در استان های کشور با موضوع روز دانشجو است؛ مهمترین پیام 16 آذر نفی سلطه بیگانه است نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم گسترش فضای گفتگو، پرسش و منظره و تبیین در جامعه و دانشگاه ها گفت: مهمترین پیام 16 آذر نفی سلطه بیگانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان امروز می توانند مانند دانشجویان 16 آذر 1332 باشند؟

دانشجویان امروز می توانند مانند دانشجویان 16 آذر 1332 باشند؟