مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 11:352022-12-06اقتصادي

دیپلماسی برقی ایران کارساز شد/ علاقه اعضای پیمان شانگهای برای همکاری با ایران


برنامه دولت سیزدهم برای توسعه دیپلماسی منطقه ای با محوریت مسئله انرژی، سبب شده تا کشورهای مختلف با در نظر گرفتن قدرت برق ایران به همکاری با کشور ترغیب شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اتصال شبکه برق ایران به کشورهای همسایه یکی از مهمترین راهبردهایی است که می تواند افزایش پایداری شبکه برق کشورها را به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر زمینه ایجاد بازارهای متعدد برای صادرات انرژی در قالب برق را فراهم کند.

در این راستا، موقعیت استراتژیک و جغرافیای سیاسی ایران این امکان را به وجود می آورد تا کشور ما به قطب برق منطقه غرب آسیا بدل شده و حلقه مفقوده اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب را در این پازل تکمیل کند.

علاوه بر موقعیت راهبردی ارزنده، گستردگی شبکه برق ایران در کنار ظرفیت قابل توجه تولید این حامل انرژی در مقایسه با کشورهای همسایه یکی دیگر از مزایایی است که زمینه تبدیل شدن ایران به قطب برق منطقه را فراهم می کند.

با توجه به نکات ذکر شده، اخیرا خبر اتصال شبکه برق ایران به کشورهای شمالی از مسیر شرق دریای خزر به عنوان راهبردی اساسی در عالی ترین سطوح دیپلماسی پیگیری می شود.

*جزییات اتصال شبکه برق ایران به اعضای پیمان شانگهای در همین راستا، محمدعلی فرحناکیان، مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل ضمن تشریح وضعیت مطلوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی برقی ایران کارساز شد/ علاقه اعضای پیمان شانگهای برای همکاری با ایران

دیپلماسی برقی ایران کارساز شد/ علاقه اعضای پیمان شانگهای برای همکاری با ایران